میوه و ماست به صورت جداگانه به عنوان شاخص های الگوهای غذایی سالم شناخته شده اند. میوه ها از نظر انرژی، کالری نسبتاً کمی دارند و منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان ها، فیبرها، باکتری های پرو بیوتیک، پری بیوتیک و پلی فنول ها هستند که می توانند سلامت دستگاه گوارش را تامین و تقویت کنند. از طرف دیگر ماست یک ماده غذایی مغذی است که منبع خوبی از پروتئین، کلسیم، منیزیم، ویتامینB-12، اسید لینولئیک کونژوگه و سایر اسیدهای چرب کلیدی است. علاوه بر این، حاوی باکتری های مفیدی(شامل باکتری های اصلی تولید کننده ماست و باکتری های پروبیوتیک) است و آن را به منبع بالقوه تامین پروبیوتیک ها تبدیل می کند. ماتریس مواد غذایی تخمیر شده منحصر به فرد ماست با افزایش جذب و هضم مواد مغذی مزایای سلامتی دیگری را برای شما فراهم می کند.

ترکیب مصرف ماست و میوه می تواند پروبیوتیک ها، پری بیوتیک ها، پروتئین با کیفیت بالا (به دلیل کامل بودن همه اسیدهای آمینه به ویژه اسیدهای آمینه ضروری)، اسیدهای چرب مهم و مخلوطی از ویتامین ها و مواد معدنی را ایجاد کند که پتانسیل اعمال اثرات هم افزایی بر سلامتی را دارند. مصرف ماست رابطه مستقیمی با کاهش وزن و کاهش ابتلا به دیابت نوع ۲ دارد. همچنین مصرف میوه ها در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی تأثیر گذار است. ماست و میوه ها را می توان با هم میل کرد و از این طریق از اثرات احتمالی پری بیوتیک و پروبیوتیک و مزایای سلامتی آنها بهره مند شد. علاوه بر این، جایگزینی میان وعده هایی کم ارزش از نظر مواد مغذی و با انرژی بالا، با میوه و ماست می تواند باعث کاهش مصرف غذاهای چرب و شیرین، با کالری بالا شود.

با توجه به تأثیرات مثبت میوه و ماست بر سلامت قلب و عروق و ارتباط آن با الگوهای غذایی سالم، شواهد کافی برای بررسی بیشتر در مورد مزایای سلامتی هم افزایی بالقوه از مصرف ترکیبی میوه و ماست وجود دارد.

ماست میوه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست