بررسی بازار مصرف فرآورده های شیری کم لاکتوز و بدون لاکتوز

  1. خانه
  2. وبلاگ
  3. بررسی بازار مصرف فرآورده های شیری کم لاکتوز و بدون لاکتوز

بر اساس گزارش Markets and Markets، بازار جهانی محصولات بدون لاکتوز ۱۲٫۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ ارزش گذاری شده و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ به ۱۸٫۴ میلیارد دلار برسد.

بازار محصولات بدون لاکتوز در آسیا و اقیانوسیه با سرعت بالا در حال رشد است. افزایش درآمد مصرف کنندگان و تقاضا برای این محصولات غذایی درمانی و عملگرا، باعث ترغیب مصرف محصولات بدون لاکتوز شده است. افزایش شهرنشینی در  منطقه منجر به تقاضای زیاد برای امنیت غذایی و محصولات غذایی با کیفیت عالی، شده است. مصرف کنندگان مایل به پرداخت هزینه های اضافی برای محصولات غذایی و نوشیدنی های سلامتی بخش هستند. پیش بینی می شود این عوامل باعث رشد بازار محصولات بدون لاکتوز در منطقه شود.

محصولات بدون لاکتوز، بیشتر شامل شیر طعم دار، پنیر، بستنی و ماست هستند. مصرف شیر و فرآورده های شیر در کشورهای در حال توسعه، افزایش یافته است. بنابراین تولید کنندگان محصولات بدون لاکتوز، می توانند از این پتانسیل بازار استفاده کنند.

افزایش جمعیت، افزایش تقاضا برای مواد غذایی آماده مصرف و افزایش درآمد، مهمترین عوامل محرک رشد محصولات بدون لاکتوز است.

با توجه به افزایش آگاهی مصرف کنندگان منطقه آسیا پاسفیک نسبت به عدم تحمل لاکتوز و جهانی سازی نوآوری های تجاری و تکنولوژیکی تولید فراورده های سلامتی بخش به ویژه فراورده های کم لاکتوز، پیش بینی می شود؛ آسیا و اقیانوسیه سریعترین رشد را در بازار محصولات بدون لاکتوز در طول دوره پیش بینی داشته باشند.

شیر بدون لاکتوز منبع غنی از پروتئین، کلسیم، فسفر، ویتامین B12، ریبوفلاوین و ویتامین D است. بنابراین شیر ارزش غذایی بالایی دارد که نیازمندی های مشتریان به ویژه افراد دارای ناخوشی عدم تحمل لاکتوز را برآورده می کند. همچنین به دلیل طعم شیرین طبیعی محصولات بدون لاکتوز، مصرف کنندگان به این محصولات گرایش پیدا کرده اند.

با توجه به افزایش آگاهی در مورد سلامتی از جمله چاقی و دیابت، مصرف کنندگان تقاضای زیادی برای کا هش قند در محصولات یا کاهش مصرف محصولات قندی دارند. به این دلیل محصولات فاقد قند افزوده یا با قند کاهش یافته مثل محصولات بدون لاکتوز، رشد قابل توجهی در دوره پیش بینی خواهند داشت. برای برآورده کردن نیازهای متغیر مصرف کنندگان، بسیاری از تولید کنندگان صنعت شیر، در تلاشند فرآورده های بدون لاکتوز یا کم یا بدون قند افزوده تولید کنند.

بررسی بازار مصرف فرآورده های شیری کم لاکتوز و بدون لاکتوز

بررسی بازار مصرف فرآورده های شیری کم لاکتوز و بدون لاکتوز

فرآورده های شیری کم لاکتوز و بدون لاکتوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست